perjantai 26. toukokuuta 2017

Chia-suklaa vanukas

Yritän suurimman osan ajasta elää melko terveellisesti ja pysyä erossa sokerista. Toki herkkuja ja herkkupäiviäkin tarvitaan, mutta arjessa nautin mielelläni ruoat ja välipalat ilman sokeria ja mahdollisimman puhtaana. Ja ihan vaan siksi, että mulla itselläni on huomattavasti parempi ja virkeämpi olo niin. 

Joskus on arjessakin kiva syödä joku herkku välipala tai iltapala tai ihan vaan kahvin seuralainen. Olen kokeillut monia erilaisia chiansiemen vanukas reseptejä ja tähän asti mikään niistä ei ole iskenyt. Olin varma että niistä ei vaan pysty tekemään mitään oikeasti herkullista. Olin melko skeptinen tätä reseptiä ekaa kertaa kokeillessani, mutta jouduin kyllä perumaan puheeni. Chiansiemen vanukas voi olla hyvää. Ihan oikeasti. 

Reseptin löysin netistä etsiessäni jotain uutta ja kivaa kokeiluun. Tässä resepti, olkaapa hyvät:

2dl kaura tai kookosjuomaa
0,5 dl chiansiemeniä
2rkl raakakaakaojauhetta
1 banaani
loraus hunajaa

Sekoita kaikki keskenään. Tasaisemman
tuloksen saat, jos käytät blenderiä. 
Itse olen ihan vaan muussannut
banaanin ja sekoittanut kaikki
muut aineet sekaisin lusikalla. 
Anna jähmettyä jääkaapissa
vähintään pari tuntia. 





2 kommenttia:

  1. Vähänkö kuulostaa ihanalta! Kiitos vinkistä, ihan pakko kokeilla.
    Iines

    VastaaPoista
  2. Moikka.
    Kiva saada uusia reseptejä, itsekin olen kokeillut useita vaihtoehtoja mutta en ole oikein tykännyt niistä. Kiitos sinulle, tämä menee varmasti kokeiluun mshdollisimman pian. Terveisin Maiju

    VastaaPoista

Jokainen kommentti ilahduttaa minua : )